Tisková zpráva projektu MAP Tanvaldsko IV č.1/2025
Projekt Místní akční plán rozvoje vzdělávání, který realizuje MAS Rozvoj Tanvaldska z.s., je nyní ve svém čtvrtém pokračování a běží na plné obrátky.
MAPy jsou v současnosti jedním z účinných nástrojů, jak motivovat školy k dosažení vzdělávacích cílů státní politiky, která se zaměřuje na snížení nerovností v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání. Cílem je vytvořit podmínky pro rozvoj každého dítěte tak, aby mohlo ve škole uspět nezávisle na socioekonomických podmínkách své rodiny.
V září loňského roku se do projektu MAP IV zapojil i pracovník Agentury pro sociální
začleňování MMR ČR. Jeho hlavní úlohou je zpřístupnění výzkumných dat a analýz pro
plánování místních strategií ve vzdělávání a podpora konkrétních opatření na úrovni škol,
školských zařízení, zřizovatelů a dalších aktérů ve vzdělávání.
začleňování MMR ČR. Jeho hlavní úlohou je zpřístupnění výzkumných dat a analýz pro
plánování místních strategií ve vzdělávání a podpora konkrétních opatření na úrovni škol,
školských zařízení, zřizovatelů a dalších aktérů ve vzdělávání.
V letošním školním roce se do aktivit projektu MAP IV opět zapojili nejen pedagogové, ale i
rodiče a samotní žáci. Přestože školy dostávají různé nabídky kurzů a seminářů, dobře
zvolená témata a zajištění lektorů z řad uznávaných odborníků vyvolaly opravdový zájem.
Například „Techniky krizové intervence“ s lektorem Josefem Mižigarem ze společnosti
TAVATA Institut.
Začleňování žáků se speciálními potřebami a podpora společného vzdělávání byly na začátku
letošního roku akcentovány a realizovány prostřednictvím workshopů k smysluplnému využití
volného času realizovaných ve spolupráci s Komunitním centrem ve Velkých Hamrech.
Nejtěžší je přitáhnout rodiče ke školnímu dění, obvykle se zapojují až tehdy, když mají jejich
děti problém, což bývá někdy pozdě. Potěšilo nás, že rodiče oslovilo nabízené téma „Prevence
syndromu vyhoření“ s lektorkou S. Babčákovou.
Školní kolektivy dostaly možnost využít v rámci projektového polytechnického dne robotické
sady VEX IQ k sestavení robota a osvojení si jeho ovládání.
Projekt pomáhá v mnoha oblastech: od impulzu ke společnému plánování a kooperaci ve
vzdělávání, přes zprostředkování vzájemné pomoci učitelů z různých škol, organizování
vzdělávacích dílen až po vytváření ucelených vzdělávacích strategií.
Projekt MAP IV Tanvaldsko je podporován z Operačního programu Jan Amos Komenský a je
spolufinancován Evropskou unií. Jeho realizace je důkladně koordinována s cílem zajistit, aby
všechny aktivity přinášely maximální užitek a prospěch školám, žákům i širší komunitě.
rodiče a samotní žáci. Přestože školy dostávají různé nabídky kurzů a seminářů, dobře
zvolená témata a zajištění lektorů z řad uznávaných odborníků vyvolaly opravdový zájem.
Například „Techniky krizové intervence“ s lektorem Josefem Mižigarem ze společnosti
TAVATA Institut.
Začleňování žáků se speciálními potřebami a podpora společného vzdělávání byly na začátku
letošního roku akcentovány a realizovány prostřednictvím workshopů k smysluplnému využití
volného času realizovaných ve spolupráci s Komunitním centrem ve Velkých Hamrech.
Nejtěžší je přitáhnout rodiče ke školnímu dění, obvykle se zapojují až tehdy, když mají jejich
děti problém, což bývá někdy pozdě. Potěšilo nás, že rodiče oslovilo nabízené téma „Prevence
syndromu vyhoření“ s lektorkou S. Babčákovou.
Školní kolektivy dostaly možnost využít v rámci projektového polytechnického dne robotické
sady VEX IQ k sestavení robota a osvojení si jeho ovládání.
Projekt pomáhá v mnoha oblastech: od impulzu ke společnému plánování a kooperaci ve
vzdělávání, přes zprostředkování vzájemné pomoci učitelů z různých škol, organizování
vzdělávacích dílen až po vytváření ucelených vzdělávacích strategií.
Projekt MAP IV Tanvaldsko je podporován z Operačního programu Jan Amos Komenský a je
spolufinancován Evropskou unií. Jeho realizace je důkladně koordinována s cílem zajistit, aby
všechny aktivity přinášely maximální užitek a prospěch školám, žákům i širší komunitě.
Přílohy
Tisková zpráva
PDF dokument
181,92 kB
Podrobnosti o vložení záznamu
Datum vložení:
20. 3. 2025 20:51
Datum poslední aktualizace:
30. 4. 2025 21:02
Autor:
Veronika Mrovčáková